Контакти кризово-психологічної допомоги в умовах війни
Зміст діяльності психологічної служби Косівського ліцею №1 імені Ярослава Мудрого в умовах воєнного стану на 2022-2023 н.р.
Психологічна служба є частиною системи освіти, тому її основні завдання і функції виходять з місії системи освіти, задекларованих у статті 6 Закону України «Про освіту», принципів гуманістичного характеру освіти, пріоритету загальнолюдських духовних цінностей, життя та здоров’я людини, свободи розвитку особистості та адаптивності системи освіти до рівня і особливостей розвитку особистості. Відповідно, місія психологічної служби полягає у забезпеченні розвиваючого характеру освіти, тобто психолого-педагогічних умов для успішного вирішення завдань навчання та розвитку.
Концепція Нової української школи передбачає перезавантаження української освіти з оновленням існуючого алгоритму професійної діяльності та переглядом методології роботи з учнями, батьками, вчителями; зміну акцентів та пріоритетів з процесу на результат з використанням ефективних методів практичної психології та соціальної роботи. Саме психологічна служба покликана навчити як жити в злагоді з самим собою і з іншими, і як вступати в стосунки зі світом, щоб життя приносило задоволення. Тому першочерговим завданням працівників психологічної служби є пошук дієвих засобів і методів профілактичної, корекційної, просвітницької та розвиткової діяльності.
Метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов безпечного освітнього середовища, умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
Основні завдання психологічної служби:
- сприяти повноцінному розвитку особистості учнів на кожному віковому етапі, створення умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку, та подальшого професійного самовизначення.
- забезпечити індивідуальний підхід до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
- здійснювати профілактику і корекцію відхилень в інтелектуальному і психофізичному розвитку учнів.
Таким чином, у 2022-2023 н.р. планується направити роботу психологічної служби школи на здійснення завдань:
- забезпечення психологічного супроводу захисту прав дітей, в тому числі прав на прояв і повноцінний розвиток свого потенціалу не залежно від індивідуально-психологічних особливостей, інтересів та схильностей, рівня розвитку в цілому;
- забезпечення психологічного супроводу створення умов безпечного комфортного розвивального освітнього середовища, орієнтованого на оптимістичну перспективу кожного учня;
- сприяння захисту честі і гідності учнів та допомога кожному учневі у соціалізації й адаптації до соціального середовища шляхом оптимального розвитку його потенційних можливостей;
- сприяння збереженню психологічного здоров’я дітей та формування здорового способу життя. Сприяння розвитку здоров’язберігаючих напрямків роботи у освітньому середовищі;
-сприяння створенню сприятливого соціально-психологічного клімату в навчальному середовищі;
- сприяння формуванню у здобувачів освіти відповідальної та безпечної поведінки в ситуаціях ризику, пандемії. Сприяння формуванню навичок здорового способу життя, готовності до самореалізації;
- сприяти формуванню у здобувачів освіти відповідальної та безпечної поведінки під час повітряної тривоги, та в укритті.
- виявлення індивідуальних особливостей учнів з метою визначення порушень у процесі виховання, навчання та надання допомоги;
- робота з учнями 1-х класів з метою надання допомоги під час адаптації до школи та соціалізації;
- виявлення дезадаптованих учнів з метою допомогти їм виправити свій стан;
- робота з учнями з метою надання допомоги під час адаптації до середньої школи ( 5-і класи);
- робота з учнями ВПО індивідуальна (за вимогою) з метою покращення адаптації, та перебування у новому колективі.
- робота з обдарованими учнями, учнями пільгового контингенту, та дітьми ВПО;
- забезпечення психологічного супроводу учнів, які мають девіантну поведінку та профілактику правопорушень;
- психокорекційна та розвивальна робота з учнями школи;
- профілактична та просвітницька робота з метою попередження насильства, булінгу, конфліктів в освітньому середовищі;
- допомога учням у визначенні професійних нахилів та інтересів;
- підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу: консультативна та просвітницька робота з вчителями, батьками, учнями, та батьками майбутніх першокласників;
- здійснення психологічного супроводу інклюзивної освіти.
Зверніть увагу!
- Якщо діти живуть в умовах постійною критики, вони навчаються осуджувати.
- Якщо діти живуть в умовах ворожнечі, вони навчаються насильству.
- Якщо дитину постійно висміювати, вона навчається зневажати себе.
- Якщо дітей постійно соромити, вони навчаються почувати провину.
- Якщо діти живуть в умовах толерантності, вони навчаються терплячості.
- Якщо дітей підтримують, вони навчаються впевненості в собі.
- Якщо вчинки дітей схвалюють, вони навчаються самоповаги.
- Якщо діти живуть в умовах справедливості, вони навчаються бути справедливими.
- Якщо діти живуть у безпеці, вони навчаються довіряти.
- Якщо діти живуть із визнанням, вони навчаються дружелюбності. Вони знаходять любов на землі.