Декада "16 днів проти насилля" у ліцеї №1 ім.Ярослава Мудрого
З метою проведення профілактичної роботи серед учасників освітнього процесу та забезпечення соціально-психологічної підтримки учнів, висвітлення питань, пов’язаних з проблемами подолання насильства в сім’ї, протидії торгівлі людьми та жорстокого поводження з дітьми, гендерного насильства та забезпечення рівних прав жінок і чоловіків, інформування працівників, які контактують з дітьми, про захист дітей від усіх форм насильства, у тому числі домашнього насильства, експлуатації, найгірших форм дитячої праці, інших проявів жорстокого поводження з дітьми, та з метою захисту прав і свобод, формування у дітей ціннісних життєвих навичок та моделей поведінки з 28 листопада по 9 грудня в Косівському ліцеї №1 імені Ярослава Мудрого проводилась Всеукраїнська акція «16 днів проти насилля».
Було проведено з учнями 6-х та 7-х класів конференцію «Що таке насилля. Його форми. Як себе захистити.» разом з соціальним працівником та психологом соціальної служби Наталією Володимирівною Таран. Було піднято ряд питань щодо шкільного насилля, булінгу. Переглянуто відео соціального характеру про цькування в школі.
З учнями 6-х класів було проведено захід «Дитина в ситуації шкільного насилля. Запобіганні булінгу в шкільному середовищі.» Разом із юристом Мариною Степанівною Кониченко здобувачам освіти розповіли про права та обов’язки дитини, учня ліцею. Про адміністративну відповідальність в разі вчинення булінгу. Та як запобігти цькування в шкільному середовищі.
Учні 5-х класів були залучені до години спілкування «Кожен неправомірний вчинок понесе за собою негативний наслідок» разом з дільничим інспектором ювенальної поліції Діаною Василівною Ватаманюк. Під час зустрічі ми детально розібрали що таке домашнє насилля, куди звертатись за допомогою в разі вчинення насилля в сім’ї. У рамках декади «16 днів проти насилля» класний керівник учнів 5-А класу провела виховну година – квест, на тему: «Ми проти насилля» метою було: з’ясувати суть поняття насильства, визначити форми та види насильства. Навчитися розрізняти булінг та конфлікт. Розвивати знання про відповідальність своїх дій, вчинків, уміння брати приклад з хорошої поведінки людей. Формувати та розвивати емпатію та чуттєвість. Надати інформацію про те, як можна захистити себе, свою гідність і свої права. А підсумком квесту було створено спільно з учнями плакат «слова підтримки» для дітей які стали жертвами, будь якого виду насилля.
1 грудня у Всесвітній день боротьби зі СНІДом. Соціальний педагог з практичним психологом та педагогом-організатором провели інформаційну перерву «Що ти знаєш про СНІД?» у формі вікторини. Учням було задано ряд цікавих запитань а найактивніші учасники отримали відзнаки. Також проведено акцію «Червона стрічка» для відзначення пам’яті про цю глобальну проблему людства.
З учнями 10-11 класів було проведено тренінг «Що робити коли тебе ображають дорослі», «Насильство в сім’ї та як його уникнути». Метою цього тренінгу було формувати нетерпимість до проявів агресії; розвивати співчутливе ставлення до жертв насилля; розвити навички надання і отримання допомоги. наприкінці заняття учні: пояснюють, що таке булінг; розпізнають булінг і дружні піддражнювання; розробляють стратегії подолання булінгу; демонструють емпатію до жертв насилля, уміння припиняти булінг та звертатися по допомогу; називають джерела допомоги жертвам булінгу та зробили плакат на підтримку жертви.
З учнями 8-9-тих класів було проведено лекторій «Права та обов’язки. Конвенція ООН» метою було: розглянути правові основи збереження життя і здоров’я дитини; формувати особисту відповідальність за здоров’я; розвивати вміння учнів аналізувати свої права й обов’язки та використовувати набуті знання в повсякденному житті.
На завершення тренінгу учні усвідомлюють необхідність знань прав дитини; уміють користуватися допомогою дорослих за необхідності реалізації своїх прав; наводять приклади правил поведінки в школі, порушень прав дитини, обов’язків школярів у школі та вдома; учні пояснюють важливість реалізації прав дитини, та спільно зробили плакати «Ми маємо права» та «Обов’язки дитини» кожен здобувач освіти за допомогою таких плакатів зможе ознайомитися з своїми правами та обов’язками у ліцеї.