A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Косівський ліцей №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області

Як допомогти дитині адаптуватися у новому колективі

Дата: 16.09.2024 09:31
Кількість переглядів: 30

Фото без опису

Із повномасштабною війною багато людей вимушені змінювати місця проживання. Дітям, зокрема, доводиться пристосовуватись до нових шкіл, однокласників, вчителів…

А що робити, якщо дитина важко адаптується в колективі?

Однією з найважливіших умов формування колективу є врахування вікових особливостей дітей. Розгляньмо основні вікові періоди:

✔ МОЛОДШИЙ ШКІЛЬНИЙ ВІК. Дитина будує взаємини з однолітками на основі встановлених правил поведінки. В оцінках одне одного домінують рольові, а не особистісні характеристики. У процесі навчальної діяльності учні демонструють власні можливості й одержують суспільну оцінку з боку вчителя/-ки та однокласників, яка здебільшого залежить від того, як до тих чи інших учнів ставиться учитель/-ка.

 

✔ ПІДЛІТКОВИЙ ВІК. У дитини активно формується образ «Я». Взаємини з однолітками стають більш вибірковими, стабільними та незалежними від дорослих. Статус особистості визначають уже її вольові й інтелектуальні риси. Емоційні зв’язки в колективі настільки значущі, що їх порушення призводить до психологічних зривів і дискомфорту. Норми відносин підлітків переважно регулюють їхню поведінку.

✔ РАННІЙ ЮНАЦЬКИЙ ВІК. Спілкування з однолітками стає одним із найважливіших джерел інформації, умовою формування ціннісних орієнтацій, специфічним видом емоційного контакту, необхідного для розвитку емоційно-почуттєвої сфери особистості. Домінує потреба у визнанні, насамперед цінується порозуміння.

Як допомогти дитині адаптуватися?

☑️ звертатися на ім’я;

☑️  допомагати відчути, що дитину визнають і вчителі, і ровесники;

☑️  часто використовувати виховні та методичні можливості гумору, поганий настрій учителя/-ки не має впливати на дітей;

☑️  будувати співпрацю на оптимістичних установках, адже віра в дитину — запорука позитивного психологічного комфорту в колективі;

☑️  бути щедрим на похвалу;

☑️  використовувати педагогічний такт як засіб гармонізації спілкування;

☑️  невимушено розмовляти з учнями про їхні інтереси;

☑️  забезпечувати педагогічну підтримку;

☑️  робити акцент на сильних сторонах дитини.

Фото без описуФото без описуФото без опису

Джерело:

DOCCU


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора