A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Косівський ліцей №1 імені Ярослава Мудрого Косівської міської ради Косівського району Івано-Франківської області

МОН розробило рекомендації , як розповісти батькам та учням про безпеку дітей у цифровому просторі

Дата: 29.03.2021 22:12
Кількість переглядів: 166

Безпека дітей у цифровому просторі – МОН надає рекомендації для  педагогічних працівників та батьків | Міністерство освіти і науки УкраїниБезпека дітей у цифровому просторі – МОН надає рекомендації для  педагогічних працівників та батьків | Міністерство освіти і науки України

МОН розробило рекомендації , як розповісти батькам та учням про безпеку дітей у цифровому просторі

 

https://rada.info/upload/users_files/20552807/b91d435c5fd70bcc30c1f041e6a8a5f3.pdf

 ВРАХУЙТЕ НАЙВАЖЛИВІШЕ - освітнє відомство закликає батьків і вчителів приділити особливу увагу підліткам віком 12–17 років, оскільки на ці роки зазвичай припадає етап активного формування їхньої самооцінки та переконань. Зокрема зазначається, що в цей час виникає активна потреба в спілкуванні з однолітками та самоствердженні. ⇒ Безпека життєдіяльності учнів: що в законах Учителі під час виховних і профілактичних заходів мають зосередитися на донесенні матеріалу про:

  • права людей у цифровому середовищі;
  • електронну участь в ухваленні рішень;
  • збереження здоров’я під час роботи з цифровими пристроями;
  • механізми захисту прав, що порушуються в інтернеті, а також способи отримати допомогу.

Як мотивувати дитину розвиватися

Коли дитина розв’язує складне завдання, старається, ви хочете похвалити її приємними словами, як-от «молодець», «чудово» тощо. Чи знаєте ви, що цього недостатньо для того, щоб коректно підтримати дитину та надихнути її розвиватися?

ПОРАДИ ДЛЯ РОБОТИ

У свою чергу батькам варто під час комунікації з дитиною:

  • говорити про безпеку в інтернеті та допомагати розвивати критичне мислення, вчити робити аргументований вибір та відповідати за його результати;
  • будувати відкриті та довірливі стосунки;
  • формувати корисні звички використання гаджетів та цифрового середовища й підвищувати самооцінку дитини, дозволяти їй самостійно робити вибір і бути відповідальною за це;
  • встановлювати часові межі користування ґаджетами та контролювати додатки, ігри, вебсайти та соціальні мережі, якими користується дитина;
  • бути уважними до ознак страху чи тривоги дітей, зміни їхньої поведінки, режиму сну та апетиту.

У разі виникнення додаткових запитань або необхідності повідомити про злочин радять звертатися до Національної поліції (0 800 50 02 02) або кіберполіції (0 800 50 51 70). Психологічну допомогу можна отримати за номером 0 800 500 225 (Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитини). Також підлітки можуть отримати консультацію онлайн в Teenergizer.

  • Цілодобова консультаційна лінія щодо безпеки дітей в інтернеті 1545 (далі обрати 3)

Інтернет-технології стали природною складовою життя дітей і сучасної молоді. Комп'ютер є не тільки розвагою, але й засобом спілкування, самовираження та розвитку особистості.

Самостійне пізнання інформаційного світу дозволяє розширити коло інтересів дитини і сприяє її додатковій освіті, спонукає до кмітливості, привчає до самостійного розв'язання задач.

Всесвітня мережа також задовольняє потребу підлітків у лідерстві. Діти, які добре знають комп’ютер та Інтернет, більш адекватно оцінюють свої здібності та можливості, вони більш цілеспрямовані та кмітливі. Щоб повноцінно орієнтуватись у віртуальному просторі, дитині треба вчитися структурувати великі потоки інформації, дотримуючись основних правил безпеки в мережі.

Всеукраїнське соціологічне дослідження, проведене Інститутом соціології НАН України в 2009 році, виявило тривожні тенденції: понад 28% опитуваних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі; 17% без коливань діляться інформацією про себе і свою родину (адреса, професія, графік роботи батьків, наявність цінних речей у домі тощо); 22% дітей періодично потрапляють на сайти для дорослих; 28% дітей, побачивши в Інтернеті рекламу алкоголю або куріння, хоча б один раз спробували їх купити, а 11% − спробували купувати наркотики; близько 14% опитуваних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги. Лише у 18% випадків дорослі перевіряють, які сайти відвідує дитина, тільки 11% батьків знають про такі онлайн-загрози, як "дорослий” контент, азартні ігри, онлайн-насилля, кіберзлочинність.

З метою надання батькам і педагогам допомоги з питань захисту дітей від впливу шкідливої інформації розроблено ряд посібників і складено перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів. Зазначені матеріали допоможуть відкрити дітям цікавий, корисний і, головне, безпечний Інтернет.

Посібники, які Міністерство пропонує використовувати батькам і педагогам для навчання дітей безпечному користуванню Інтернетом:

  1. Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі: посібник для батьків / І. Литовченко, С. Максименко, С Болтівець [та ін.]. – К.: ТОВ "Видавничий будинок «Аванпост-Прим»”, 2010. – 48 с. (http://online-bezpeka.kyivstar.ua).

  2. Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі: навчально-методичний посібник / А. Кочарян, Н. Гущина. – К., 2011. – 100 с. (http://www.mon.gov.ua/newstmp/2011/18_02/3/4press.pdf).

  3. Безпечне користування сучасними інформаційно-комунікативними технологіями / О. Удалова, О. Швед, О. Кузнєцова [та ін.]. – К.: Україна, 2010. – 72 с.

  4. Пам’ятка для батьків "Діти. Інтернет. Мобільний зв’язок”, розроблена Національною експертною комісією України з питань захисту суспільної моралі (http://www.moral.gov.ua/news/311/).

  5. Перелік рекомендованих для дітей онлайн-ресурсів, затверджений на засіданні Національної експертної комісії України з питань захисту суспільної моралі (рішення N 2 від 20.04.2010).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора